Op welke wijze heeft uw bedrijf telefonie ingericht? Gaat dit nog op de old school manier via een vaste lijn, met een eigen telefooncentrale en telefoons met krulsnoeren? Of bent u reeds overgestapt naar een VoIP-oplossing? Als we kijken naar de duidelijk waarneembare trends en ontwikkelingen op internetgebied weten we dat steeds meer bedrijven rekening moeten gaan houden met Mobile First werken. Mobile VoIP is in het kader van Mobile First werken een goed alternatief voor telefoniediensten binnen uw bedrijf.
De komende jaren wordt Mobile First werken steeds belangrijker. We zouden kunnen zeggen dat het een gemeengoed gaat worden. Over een aantal jaar weten we niet beter en gebruiken we voor onze werkzaamheden alleen nog maar mobiele devices. Het is voor bedrijven belangrijk om hier over na te denken en hierop te anticiperen. Wij willen u alvast laten kennismaken met Mobile VoIP.
Veel bedrijven hebben momenteel vaste telefonie op hun kantoren. Dit betekent dat er een telefooncentrale is in combinatie met vaste toestellen op het bureau of draagbare dect-telefoons. Als we weten dat Mobile First werken zo belangrijk gaat worden, past vaste telefonie totaal niet in het plaatje. Mobile VoIP zou daarentegen een goede oplossing kunnen zijn. Maar wat houdt het precies in? Bij Mobile VoIP verplaatst u uw telefooncentrale naar een datacenter, ofwel uw telefonie komt in de cloud. Het grootste voordeel hiervan is dat er in deze omgeving een vast telefoonnummer kan worden toegevoegd aan de smartphone van een medewerker. Kort gezegd, een medewerker gebruikt zijn smartphone, die hij toch al altijd bij zich heeft, als werktelefoon en de oude krulsnoertelefoons kunnen de deur uit.
Bij Mobile VoIP kan er een vast nummer, via een user-id profiel, aan een mobiele telefoon worden toegevoegd. Door middel van een App kan de medewerker zijn vaste telefoon bedienen, hij kan zelf aangeven wanneer en hoe hij bereikbaar is en hij heeft kan tijdens een meeting zijn telefoon laten doorschakelen naar bijvoorbeeld een collega. De app kan ook op een tablet of laptop (met headset) worden geïnstalleerd. In de centrale zelf kunnen zaken als doorschakelingen, usergroepen, keuzemenu’s en wachtrijen worden ingesteld.
De belangrijkste voordelen van Mobile VoIP zijn:
Mobile First werken, we komen er niet onder uit. Er zal in de komende jaren een overgang plaatsvinden van vaste telefonie naar mobiele telefonie. Deze trend komt er en zal niet meer weg te denken zijn. Vindt u het ook tijd worden om de krulsnoeren de deur uit te doen? InternetOveral wil u graag verder informeren over de mogelijkheden van Mobile First werken en Mobile VoIP.